Romano |
Wysłany: Pon 9:54, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
Bardzo fajnie firma Sony zaprojektowała pada, wygląda jak bumerang (ciekawe, czy jak się nim rzuci to wróci ) Ale podobno idealnie 'pasuje' do dłoni. Cena - 2499 zł jest dość wysoka, nie lepiej 'dołożyć' tą kasę na lepszego kompa? Podejrzewam, że oryginalne gry też będą drogie. Ale cóż, jeżeli chcemy pograć na tym cudzie to musimy zapłacić. |
|
Szymen |
Wysłany: Nie 22:07, 19 Lis 2006 Temat postu: Sony PlayStation 3 |
|
Sony PlayStation 3 jest kolejną konsolą gier firmy Sony. Jej premiera odbyła się 11 listopada 2006 w Japonii, zaś w USA 17 listopada. W innych regionach w tym w Europie premiera została przesunięta na marzec 2007. Będzie dostępna w dwóch wersjach (z dyskiem 20GB i 60GB). Nowa wersja konsoli (następca PlayStation 2, z którym ma być wstecznie kompatybilna) ma konkurować z konsolą Microsoftu (Xbox 360) oraz zapowiadanym produktem Nintendo (Wii).Jej cena według zapowiadań ma wynosić 2499zł.
Dane techniczne
Procesor
Jednostką obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Używanych będzie jedynie siedem rdzeni, gdyż ósmy jest rdzeniem nieaktywnym. Cały układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz (dla porównania Xbox 360 posiada trzy rdzenie, taktowane zegarem 3,2 GHz każdy).
Każdy rdzeń posiada:
jednostkę VMX
512 KB L2 pamięci podręcznej
128-bitowe SIMD (rejestry ogólnego zastosowania)
Wydajność zmiennoprzecinkowa szacowana jest na 218 GFLOPS-ów.
Karta graficzna (RSX)
Zaprojektowana wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jej osiągnięcia można porównać do układu graficznego - 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra).
jądro zbudowane z 300 mln tranzystorów
taktowanie 550 MHz
wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOPS
jedno wyjście wysokiej rozdzielczości (do 1080p)
programowalne, szeregowe potoki cieniowania
256 megabajtów pamięci RAM dla grafiki
Pamięć operacyjna
256 MB XDR DRAM pamięci (Rambus), taktowane z prędkością procesora (3,2 GHz)
256 MB GDDR-3 pamięci graficznej taktowane z prędkością 700 MHz
Ogólna wydajność
Szacunkowo jest to 2.18 TFLOPS.
Dźwięk
dekoder Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).
Pamięć masowa
Blu-ray: PLAYSTATION 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer) SACD HD, DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
miejsce na podłączenie przenośnego dysku twardego 2.5" (pojemność jeszcze nieznana)
w zależności od wersji dysk 20GB lub 60GB
Komunikacja
Można będzie podłączać za pomocą:
Bluetooth 2.0
porty USB 2.0 (4 z przodu)
IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable - brak w wersji z 20 GB dyskiem)
Gigabit Ethernet - 1 gniazdo
slotów Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w wersji z 20 GB dyskiem)
CompactFlash - sloty Type I oraz Type II (brak w wersji z 20 GB dyskiem)
sieć IP
slot na dysk 2,5 cala o całkowitej pojemności 20 lub 60 GB
Wyjście Audio/Video
możliwe rozdzielczości: 480i, 480p, 720p (HD), 1080i (HD), 1080p (HD)
jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
wyjście optyczne audio (S/PDIF)
różne wyjścia analogowe
Standardy
Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony udostępniło API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tę platformę.
Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:
Cg - C-podobny język programowania opracowany przez NVIDIĘ
COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
OpenGL ES
Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:
IPv6 - protokół sieciowy nowej generacji
OpenMAX - zestaw wieloplatformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
OpenVG - dla wspierania grafiki 2D
|
|